Корисна інформація до уваги учнів:

Безпека роботи в Інтернеті

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків

  • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.
  • Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі, якщо ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків (або іншу авторитетну особу).
  • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль за виключенням дорослих вашої родини.
  • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  • Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  • У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як «спам», і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

/Files/images/psihologichna_slujba/5963498.png

Підготовка до ЗНО АБО ЯК ЗАПОБІГТИ СТРЕСУ ПЕРЕД ТЕСТУВАННЯМ

Тестування — це процедура застосування тестів на практиці. Часто найбільшою проблемою в ситуації складання тестів постають наші хвилювання. Гормон, який виділяється в момент, коли людина відчуває страх, впливає на пам'ять. Це може бути причиною того, що деякі учні на іспитах повністю забувають вивчений матеріал. Для того щоб змінити своє самопочуття на тестуванні від тривоги до впевненості спробуйте створити у своїй підсвідомості образ успіху: чітко уявляйте його. У день тестування можна уявити себе туго стягнутою пружиною, у якій спресовані ваші знання, здібності, ваша праця.

Як краще підготуватися до тестування.

  1. Приберіть усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети — підготовки до іспиту. Заховайте від себе книжки, диски, телепрограму, вимкніть телефон. Суворо скажіть собі: з 9-ї до 12-ї дня я повинен вивчити стільки-то.
  2. Почніть учити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець. Якщо складну тему відкладати на потім, вона висітиме як дамоклів меч, не даючи вам спокою. У результаті якість запам'ятовування тем, які даються складно, різко знижується, якщо не зводиться до нуля. Виникає це тому, що ви намагаєтесь відкласти нерадісний момент.
  3. Запам'ятовувати матеріал треба осмислено, а не механічно. Не зубріть, це довго і дає ускладнення: варто перехвилюватися, забути хоч одне слово, як текст, вивчений у такий спосіб, зітреться. Краще двічі прочитаний та переказаний, ніж п'ять разів прочитаний без переказу. Встановіть логічну послідовність. Розбийте матеріал на смислові частини та знайдіть у кожній ключову фразу.
  4. Чергуйте розумову діяльність із фізичною. Не доводьте себе до повного знесилення й упаду сил пізнанням науки. Не забувайте, що відпочинок теж необхідний. Не заборонена корисна праця на благо сім'ї: помийте підлогу, сходіть до магазину.
  5. Почніть учити матеріал зранку, поки голова свіжа. Займатися в останню ніч чи добре виспатися — справа індивідуальна. Але, як відомо, перед смертю не надихаєшся, а в людини, яка виспалась, голова працює краще.

Як найкраще запам'ятовувати матеріал

Узагалі будь-яка аналітична робота з текстом сприяє кращому його запам'ятовуванню. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону чи матеріалу тощо. Переказ тексту своїми словами сприяє кращому його запам'ятовуванню, ніж ба­гаторазове читання, оскільки це активна організована робота. За умови одночасного сприймання пам’ять здатна утримати і потім відтворити в середньому сім об’єктів. Перед тестуванням треба запам’ятати дуже багато матеріалу. Тому, якщо обсяг матеріалу, котрий треба запам'ятати, дуже великий, краще поділити його на змістові уривки, прагнучи, щоб їх було не більше семи. Ще один висновок з цього правила: змістовні частини матеріалу треба збільшувати і узагальнювати, передаючи головну думку однією фразою. Адже для запам'ятовування одного речення, однієї думки, в яких міститься зміст двосторінкового тексту та для запам'ятовування саме такого тексту потрібні порівняно однакові обсяги пам'яті.
  1. Шукайте зв'язки.Серед другорядного треба виявити найголовніше. Через те не слідпоспішати щоб там не було запам'ятати складний текст, нерозібравшись у його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши ходу міркуваньавтора. З самого початку постарайтеся зрозуміти зміст тексту,побачити логічні зв'язки між абзацами, параграфами та розділами.Підкреслюйте, обводьте потрібне, робіть скорочення, групуйте слова, якіпочинаються з однієї літери. Людина спочатку заучує опорний ряд, апотім використовує його елементи, щоб зіставити з ними елементиряду, який треба запам'ятати.
  2. Щоб зменшити ймовірність виникнення стресів, необхідно:Правильно харчуватися: більше їсти натуральних продуктів: овочів, фруктів, зменшити споживання солі. Обов'язково снідати та впродовж дня харчуватися рівномірно. Бувати надворі, гуляти, сидіти в парку, бігати, займатись аеробікою.З'їсти морозиво — там є компонент, який покращує настрій. З'їсти банан: в ньому є серотонін — гормон щастя. Постійні вправи на релаксацію знижують напруження в стресових ситуаціях. Необхідно слухати спокійну музику. Робити те, що подобається. Хобі — те, що треба. Зцілення не в тому, що ви робите, а як ви до цього ставитесь. Аби запобігти розчаруванню, невдачам, нетреба братися за непосильні завдання. Не зловживати кавою, алкоголем. Носити одяг бажано синього та зеленого кольорів: вони заспокоюють.Зі стресом можна впоратися, треба лише мати бажання та трохи вільного часу лише для себе. Постійно концентруватися на світлих сторонах життя та подіях: це збереже здоров'я і сприятиме успіху. Справжнє фізичне та психічне здоров'я полягає не в тому, щоб відповідати чиїмсь нормам та стандартам, а в тому, щоб прийти до згоди із самим собою.

/Files/images/psihologichna_slujba/27.jpg

Практичні рекомендації для школярів щодо розвитку уваги

1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть гучній обстановці, що відволікає. Потрібно намагатися не помічати того, що заважає роботі.
2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні кількох. об’єктів. Робити це слід так, щоб загальне сприйняття кожного об’єкта зберігалося досить добре, і водночас увагу потрібно концентрувати на головному, виокремлюючи його із другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування мають відбуватися за трьома напрямками:
  • швидко переключати увагу з об’єкта на об’єкт;
  • виокремлювати найбільш важливі об’єкти за рахунок другорядних;
  • змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в собі вольові якості, це сприяє також розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджуватися навіть тоді, коли робити цього не хочеться. Частіше дотримуйтесь принципу „потрібно”, а не „хочу”. Починайте роботу з важкого й нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте легкі та важкі справи, цікаві й нецікаві.
5. Частіше грайте в різні ігри: шахи, головоломки, спортивні ігри. Самі пособі вони не розвивають увагу, але допомагають досягти бажаного.
/Files/images/psiholog/2cde2f7f19b973a82dacc33f3e6cadb3.gif
Кiлькiсть переглядiв: 80

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.