ІНФОРМАЦІЙНІ РОЗДІЛИ:

(Мають активні посилання)

Психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного стану

Інформація щодо здійснення психологічного супроводу освітнього процесу та його учасників в умовах воєнного стану

Корисні ресурси інформаційної підтрики

Корисні посилання, сайти, платформи та контакти з психологічної підтримки та допомоги на час воєнного стану в Україні

Психологічна підтримка

Практичні рекомендації та матеріали для учасників освітнього процесу зі стабілізації емоційного стану та збереження психологічної стійкості в умовах воєнного стану

Дистанційне навчання

Практичні поради для успішного дистанційного навчання (у тому числі на час воєнного стану в України)

Перша психологічна допомога

Особливості та правила надання Першої Психологічної Допомоги. - Важливо для кожного!

Інформаційна гігієна

Рекомендації щодо Інформаційної гігієни, або як сформувати власний "інформаційний бронежилет" за часів воєнного стану

Профілактика насильства та БЕЗПЕКА

Корисна інформація з профілактики насильства та питань безпеки для батьків, освітян та дітей

Управління стресом

Як допомогти дитині, яка перебуває в стресі

Виховання без насильства

Як гармонійно та екологічно виховувати дитину

Перезавантаження

Рекомендації щодо адаптації. Гармонійне повернення до освітнього процесу.

Збережемо психологічне здоров'я

Адаптація до нових умов та поради по збереженню психологічного здоров'я

Повертаємось до школи - Адаптація

Поради практичного психолога: як батькам і дітям підготуватися до нового навчального року в умовах карантину

Протидія домашньому насильству над дітьми в умовах дистанційного навчання

Рекомендації освітянам

Психологічна підтримка батьків
Поради батькам

Психологічна підтримка здобувачів освіти
Поради учням

Психологічна підтримка педагогів
Поради вчителям

Пізнай себе
Психологічні тести

Нові сходинки
Питання адаптації

Розкриваємо власний потенціал
Розвиваємо здібності

"Настає час вибору"
Обираємо майбутню професію

Важливі рішення
Готуємось до ЗНО

"Всі ми різні - всі ми рівні"
Питання інклюзивної освіти

Гімназія - осередок без насильства і цькування
Булінгу "НІ" !

Безпечний Інтернет

Телефони довіри
Гарячі телефонні лінії

/Files/images/psiholog/liniia-1002.gif


Людина чогось досягає лише там,
де вона сама вірить у свої сили.


/Files/images/psiholog_2017/7428.gif

Згідно з Положенням про психологічну службу у системі освіти України в гімназії створено Психологічну службу, у складі практичного психолога та соціального педагога. Основним завданням психологічної служби є соціально-психологічний супровід освітнього процесу. Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладі здійснює практичний психолог.

Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладу освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам. Соціально-педагогічний патронаж здійснюють соціальні педагоги.

Практичний психолог закладу освіти здійснює:

· психологічне забезпечення освітнього процесу;

· психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;

· психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;

· психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;

· реалізацію розвивальних, просвітницьких, програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;

· консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку тощо;

· роботу з постраждалими від насильства дітьми тощо.

Питання, теми, з якими частно звертаються до практичного психолога:

- Труднощі у навчанні
- Мотитвація до навчання
- Адаптація до навчання у гімназії
- Адаптація до нового колективу
- Вікові та індивідуальні особливості розвитку
- Проблеми самооцінки дитини
- Допомога дітям та сім'ям, які постраждали в наслідок військового конфлікту
- Психологічний супровід дітей пільгових категорій
- Психологічний супровід дітей сімей, які опинилися у СЖО
- Профілактика шкідливих звичок
- Профілактика конфліктів, булінгу, насильства
- Взаємодія в системі "Учитель-Учень"
- Взаємодія в системі "Учень-Учень"
- Взаємодія в системі "Педагоги-Батьки"
- Взаємодія в системі "Батьки-Діти"
- Професійне самовизначення учнів
- Обдаровані діти
- Психологічний супровід учнів від час підготовки до ЗНО, ДПА, МАН, тощо
- Емоційний стан та профілактика "емоціного вигорання" педагогів
- Дитина у віртуальному просторі
- Психологоічний клімат учнівського колективу, міжособистісні взаємовідносини
- Самовдосконалення та розвиток здібностей учнів

Серед освітніх послуг, що можна отримати учасникам освітнього процесу від практичного психолога є наступні:

(Інформація у таблиці має активні посилання)

Вид послуги Для кого Форма проведення
Діагностика - виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні.
- Групова – згідно Річного плану роботи практичного психолога.
- Індивідуальна – за запитом.
- Здобувачі освіти - Педагогічний склад гімназії Очно
Розвиваюча робота - розвиток психологічних функцій, пізнавальних процесів, усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища.
- Здійснюєтьтся згідно програм зазначених та затверджених у Річному плані роботи практичного психолога.
- Здобувачі освіти: учні гімназії Очно
Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості.
- Здійснюється згідно Річного плану роботи освітнього закладу.
- Здобувачі освіти: учні гімназії Очно/ Дистанційно
Консультування - багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу.
"Інформація щодо графіку роботи та консультацій практичного психолога" за посиланням
- Здобувачі освіти - -Педагогічний склад гімназії - Батьки учнів гімназії Очно/ Дистанційно
Психологічна просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Психологічна просвіта, що здійснюється у дистанційному формата представлена за наступним Режимом доступу :
"Інформаційні розділи на сторінці Соціально-психологічної служби у розділі Практичного психолога".
- Здобувачі освіти - -Педагогічний склад гімназії · Батьки учнів гімназії Очно/ Дистанційно (сторінка практичного психолога на офіційному сайті гімназії)
Профілактика негативних явищь в освітньому середовищі: конфліктів, явища булінгу, насильства, експлуатації дітей та торгівлі людьми.
Психологічний супровід профілактики у дистанційному форматі представлений за наступним Режимом доступу:
"Інформаційні розділи у розділі Практичного психолога на сторінці Соціально-психологічної служби"
- Здобувачі освіти
- Педагогічні працівники гімназії
- Батьки учнів гімназії
Очно/ Дистанційно

Порядок надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі

· Порядок надання індивідуальної психологічної допомоги дитині за запитом батьків:

1. Звернення батьків (одного з батьків) до практичного психолога (класного керівника, адміністрації закладу).

2. Обговорення часу та форми індивідуальної консультації практичного психолога з батьками.

3. Проведення первинної консультації.

4. Заповнення батьками (одним з батьків) погодженої згоди на Індивідуальну роботу практичного психолога з дитиною.

5. Індивідуальна робота практичного психолога з дитиною.

(Це може бути одна чи декілька запланованих зустрічей, що включають у себе психологічну діагностику, консультування, психологічну просвіту, тощо)

6. Послідуюча психологічна консультація практичного психолога з батьками.

/Files/images/psiholog/71064674.gif

Роль психолога в освітньому закладі

Школа - це величезний соціальний інститут.
Практичний психолог працює не тільки з дітьми, а також з педагогами та батьками.
Основні напрями діяльності діяльності практичного психолога в гімназії:
- Психологічне просвітництво - формування в учнів та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку.
Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
- Психологічна профілактика - попередження виникнення явищ дезадаптації учнів в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
- Психологічна діагностика - поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
- Психологічна розвиваюча робота - активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів - психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців, Ця робота включає в себе елементи гри і малюнкові методи ( в залежності від віку дитини).
- Консультативна діяльність - надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування.
Консультування в школі грає дуже важливу роль: кожен батько чи педагог має право звернутися до психолога з проблемою, або просити про допомогу, пораду щодо дитини.

Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого - все це отримує дитина в школі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може претендувати на звання соціального інституту знань.
Психолог допомагає дитині засвоїти весь цей досвід через освоєння поведінки, і побудова власної позиції, при якій у дитини виробляється усвідомлене сприйняття світу. Багато хто помилково вважають, що психолог займається лише тестуванням, а уроки психології проходять на рівні факультативних занять і не представляють нічого цінного для знань дитини. Головною позицією психолога є створення для дітей умов життєвих систем і вибір цих систем. У дитини, при злагодженій роботі психолога і педагогічного колективу, формуються умови для створення особистісної позиції (усвідомлення власного Я, впевненість, власне думка). Саме психолог виступає тією організаційною ланкою між дітьми та педагогами, яка необхідна для вирішення інтересів і можливостей школярів.

Бувають ситуації, коли дитині необхідна допомога більш вузького фахівця, ніж шкільний психолог. Тоді практичний психолог може рекомендувати іншого фахівця.

/Files/images/psiholog/2cde2f7f19b973a82dacc33f3e6cadb3.gif

/Files/images/psiholog_2017/Слайд4.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд5.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд6.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд7.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд8.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд9.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд10.JPG

/Files/images/psiholog_2017/Слайд18.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 1559

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.