ІНФОРМАЦІЙНІ РОЗДІЛИ:
(Мають активні посилання)
Інформація щодо здійснення психологічного супроводу освітнього процесу та його учасників в умовах воєнного стану
Корисні посилання, сайти, платформи та контакти з психологічної підтримки та допомоги на час воєнного стану в Україні
Практичні рекомендації та матеріали для учасників освітнього процесу зі стабілізації емоційного стану та збереження психологічної стійкості в умовах воєнного стану
Практичні поради для успішного дистанційного навчання (у тому числі на час воєнного стану в України)
Особливості та правила надання Першої Психологічної Допомоги. - Важливо для кожного!
Рекомендації щодо Інформаційної гігієни, або як сформувати власний "інформаційний бронежилет" за часів воєнного стану
Корисна інформація з профілактики насильства та питань безпеки для батьків, освітян та дітей
Як допомогти дитині, яка перебуває в стресі
Як гармонійно та екологічно виховувати дитину
Рекомендації щодо адаптації. Гармонійне повернення до освітнього процесу.
Адаптація до нових умов та поради по збереженню психологічного здоров'я
Поради практичного психолога: як батькам і дітям підготуватися до нового навчального року в умовах карантину
Рекомендації освітянам
Психологічна підтримка батьків
Поради батькам
Психологічна підтримка здобувачів освіти
Поради учням
Психологічна підтримка педагогів
Поради вчителям
Гімназія - осередок без насильства і цькування
Булінгу "НІ" !
Людина чогось досягає лише там,
де вона сама вірить у свої сили.
Згідно з Положенням про психологічну службу у системі освіти України в гімназії створено Психологічну службу, у складі практичного психолога та соціального педагога. Основним завданням психологічної служби є соціально-психологічний супровід освітнього процесу. Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладі здійснює практичний психолог.
Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладу освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам. Соціально-педагогічний патронаж здійснюють соціальні педагоги.
Практичний психолог закладу освіти здійснює:
· психологічне забезпечення освітнього процесу;
· психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
· психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
· психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
· реалізацію розвивальних, просвітницьких, програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
· консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку тощо;
· роботу з постраждалими від насильства дітьми тощо.
Питання, теми, з якими частно звертаються до практичного психолога:
- Труднощі у навчанні
- Мотитвація до навчання
- Адаптація до навчання у гімназії
- Адаптація до нового колективу
- Вікові та індивідуальні особливості розвитку
- Проблеми самооцінки дитини
- Допомога дітям та сім'ям, які постраждали в наслідок військового конфлікту
- Психологічний супровід дітей пільгових категорій
- Психологічний супровід дітей сімей, які опинилися у СЖО
- Профілактика шкідливих звичок
- Профілактика конфліктів, булінгу, насильства
- Взаємодія в системі "Учитель-Учень"
- Взаємодія в системі "Учень-Учень"
- Взаємодія в системі "Педагоги-Батьки"
- Взаємодія в системі "Батьки-Діти"
- Професійне самовизначення учнів
- Обдаровані діти
- Психологічний супровід учнів від час підготовки до ЗНО, ДПА, МАН, тощо
- Емоційний стан та профілактика "емоціного вигорання" педагогів
- Дитина у віртуальному просторі
- Психологоічний клімат учнівського колективу, міжособистісні взаємовідносини
- Самовдосконалення та розвиток здібностей учнів
Серед освітніх послуг, що можна отримати учасникам освітнього процесу від практичного психолога є наступні:
(Інформація у таблиці має активні посилання)
Вид послуги | Для кого | Форма проведення |
Діагностика - виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні. - Групова – згідно Річного плану роботи практичного психолога. - Індивідуальна – за запитом. | - Здобувачі освіти - Педагогічний склад гімназії | Очно |
Розвиваюча робота - розвиток психологічних функцій, пізнавальних процесів, усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища. - Здійснюєтьтся згідно програм зазначених та затверджених у Річному плані роботи практичного психолога. | - Здобувачі освіти: учні гімназії | Очно |
Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості. - Здійснюється згідно Річного плану роботи освітнього закладу. | - Здобувачі освіти: учні гімназії | Очно/ Дистанційно |
Консультування - багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу. "Інформація щодо графіку роботи та консультацій практичного психолога" за посиланням | - Здобувачі освіти - -Педагогічний склад гімназії - Батьки учнів гімназії | Очно/ Дистанційно |
Психологічна просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу. Психологічна просвіта, що здійснюється у дистанційному формата представлена за наступним Режимом доступу : "Інформаційні розділи на сторінці Соціально-психологічної служби у розділі Практичного психолога". | - Здобувачі освіти - -Педагогічний склад гімназії · Батьки учнів гімназії | Очно/ Дистанційно (сторінка практичного психолога на офіційному сайті гімназії) |
Профілактика негативних явищь в освітньому середовищі: конфліктів, явища булінгу, насильства, експлуатації дітей та торгівлі людьми. Психологічний супровід профілактики у дистанційному форматі представлений за наступним Режимом доступу: "Інформаційні розділи у розділі Практичного психолога на сторінці Соціально-психологічної служби" | - Здобувачі освіти - Педагогічні працівники гімназії - Батьки учнів гімназії | Очно/ Дистанційно |
Порядок надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі
· Порядок надання індивідуальної психологічної допомоги дитині за запитом батьків:
1. Звернення батьків (одного з батьків) до практичного психолога (класного керівника, адміністрації закладу).
2. Обговорення часу та форми індивідуальної консультації практичного психолога з батьками.
3. Проведення первинної консультації.
4. Заповнення батьками (одним з батьків) погодженої згоди на Індивідуальну роботу практичного психолога з дитиною.
5. Індивідуальна робота практичного психолога з дитиною.
(Це може бути одна чи декілька запланованих зустрічей, що включають у себе психологічну діагностику, консультування, психологічну просвіту, тощо)
6. Послідуюча психологічна консультація практичного психолога з батьками.
Роль психолога в освітньому закладі
Школа - це величезний соціальний інститут.
Практичний психолог працює не тільки з дітьми, а також з педагогами та батьками.
Основні напрями діяльності діяльності практичного психолога в гімназії:
- Психологічне просвітництво - формування в учнів та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку.
Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
- Психологічна профілактика - попередження виникнення явищ дезадаптації учнів в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
- Психологічна діагностика - поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
- Психологічна розвиваюча робота - активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів - психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців, Ця робота включає в себе елементи гри і малюнкові методи ( в залежності від віку дитини).
- Консультативна діяльність - надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування.
Консультування в школі грає дуже важливу роль: кожен батько чи педагог має право звернутися до психолога з проблемою, або просити про допомогу, пораду щодо дитини.
Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого - все це отримує дитина в школі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може претендувати на звання соціального інституту знань.
Психолог допомагає дитині засвоїти весь цей досвід через освоєння поведінки, і побудова власної позиції, при якій у дитини виробляється усвідомлене сприйняття світу. Багато хто помилково вважають, що психолог займається лише тестуванням, а уроки психології проходять на рівні факультативних занять і не представляють нічого цінного для знань дитини. Головною позицією психолога є створення для дітей умов життєвих систем і вибір цих систем. У дитини, при злагодженій роботі психолога і педагогічного колективу, формуються умови для створення особистісної позиції (усвідомлення власного Я, впевненість, власне думка). Саме психолог виступає тією організаційною ланкою між дітьми та педагогами, яка необхідна для вирішення інтересів і можливостей школярів.
Бувають ситуації, коли дитині необхідна допомога більш вузького фахівця, ніж шкільний психолог. Тоді практичний психолог може рекомендувати іншого фахівця.
Кiлькiсть переглядiв: 1559
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.